Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
13.11.2010 12:33 - Вината - оръжие за манипулация
Автор: amrita Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2060 Коментари: 8 Гласове:
8


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
" Няма в света виновни"
Толстой

А обществото се крепи на вината, взаимоотношенията се крепят на вината. Всичко се крепи на вината. Чудя се дали това средство на човека да манипулира, не се превърна в най-огромния му манипуолатор?!
Вината е несвойствено състояние на душата, тя е сигнал за грешка, грешката е урок, урокът се научава и вината пада. Никой, никой не е виновен за нещо или за някого, никой не е виновен за страданието на някой, за страховете на друг, за решенията на някой.
Ако сега реша да направя нещо срещу себе си, то си е за мен. Вината е състояние, което се настанява, за да съсипва психиката на хората.
Вината е оръжието на манипулаторите. "Ти си виновен, виж какво стана, ти си виновен, ти с твоето непристойно поведение, как можа..." Вината управлява, тя превръща човек в зомби. Ако усетите, че се опитвате да набиете в другия - спрете, разкайте се, вижте защо се случва това с вас и поискайте прошка. Да разбереш защо опитваш да контролираш другия посредством чувство на вина е лесно - само трябва да погледнете на себе си като набор от случки, като галерия от учроци, като възможност за грешки. Мислите ли, че сте безгрешен - вината ще ви съсипва всеки път, когато я употребят върху вас и всеки път, когато вие успеете да го правите. Не да манипулираме хората сме тук, другият можеш единствено да обичаш. Харесваш ли го или не, разбираш ли го или не - това е без значение. Можеш единствено да го обичаш.
Когато усетите, че някой се чувства виновен пред вас- спрете! Рушите него , рушите и себе си, седнете и обсъдете проблема, защото той има решение. Чувството за вина е преодолимо. И никога не позволявайте да се чувствате виновен за някого, за състоянията му и за решенията му. Ако другият е решил да се съсипе, вследствие взето от вас решение - оставете го да се съсипе, това иска неговата свободна воля, не му се пречкайте по пътя. Обичате го? Как? Именно заради обичта, оставете го да се разруши щом това е поискал. Той или ще успее да научи урока си или ще се провали, но вие не можете да му помогнете, колкото и силна да е тревогата ви - не можете да му помогнете.
Вината е много интересно нещо, когато спре да бъде оръжие за манипулация. Превръща  се в пътеводител ,посочва грешки, разкрива уроци, отваря възможности и разкрива перспективи.


Тагове:   оръжие,   манипулация,


Гласувай:
9



Следващ постинг
Предишен постинг

1. miaa - Здравей Ами!
13.11.2010 12:46
Напълно споделям това, което си написала.
Ако това хубаво есе, бях прочела преди година, може би щях да реагирам по- друг начин.
Може би:)
Човек трябва сам да носи отговорността за постъпките си.
И да е наясно, че поемайки риск , възможно е да загуби.
Да прехвърляш вината на друг човек/ без основателна причина/е недостойно и е слабост!
Хубав,слънчев ден!
цитирай
2. amrita - Хобав ден и на теб!
13.11.2010 12:56
Да, слабост е да прехвърляш вината за състоянията си на друг. Понякога сме слаби - хора сме и грешим. Важното е, че си разбрала урока си. Всеки научен урок пречиства душата ти и извисява духа ти.
Мисля си, ори да има основателна причина...дори да я има пак би трябвало да се спрем.
Преди дни не се чувствах добре, чувствах се излъгана, неуважавана, тъжна, заради постъпките и отношнието на мъжа, когото обичам. Имам съвсем основателна причина, защото той ме измъчва умишлено....и какво направих, опитах се да му набия вина. По женския начин - сръдни и стремеж към власт над другия, когато усетих, че го правя дълго плаках и се извиних, надявам се, че ми е простил. Сега знам, че не е заради постъпките му, той и действията му не могат да имат отношение към душевното ми състояние, знам, че онзи опит за манипулация беше, защото нямам свобода да изразявам себ си, защото ми е забранено, веднъж от обстоятелствата, веднъж от страховете му. Имам хиляди причини да седна и да го обвинявам...толкова много неща съм преживяла заради него, но... вината руши човек, а аз го обичам и не мога да си позволя да му го причиня.
цитирай
3. miaa - Мила Ами, ние сами правим своя из...
13.11.2010 13:05
Мила Ами, ние сами правим своя избор! Щом сме здрави, имаме избор.От нас зависи дали можем да приемем слабостите/ никой не е идеален/налюбимия или не.
Аз извървях един, дълъг и транлив път към себе си. И сега мисля по- съвсем различен начин. Вината наистина обременява и руши.Човек трябва да се "вземе в ръце" и да продължи напред.
цитирай
4. amrita - Така е, слънчице
13.11.2010 13:16
:) Знаеш ли...може да прозвучи глупаво или...не знам. Аз съм безкрайно благодарна на любимия за неговите слабости, за всеки жесток удар. Това ми е дало тласък, който никоя прочетена книга и мъдрост, никоя медитация не успя.
Сега е различно, сега знам много неща, отрязах заблудите от себе си, изпратих страховете си по реката, убих гнева, отказах се да съм зависима от постъпките на някой, отказах се да се чувствам виновна... прогледнах. И беше чудно, ах беше чуден онзи момент, в който усещаш за първи път, че духа ти ликува. Сякаш цял живот си бил свит на сянка и сега протягаш ръце към слънцето. (сигурна съм, че знаеш за какво говоря) Светът се насища с цветове и красота - какво неземно щастие е онзи миг, в който за първи път почувстваш собствената си сила, съзнанието си, когато се докоснеш до себе си... Прекрасно е!
Но съм млада и нетърпелива и искам всички да го изпитат - бързо, сега, на мига, защото е красота и полет. ...а "до полет не се долита" :) Зная, че е така! И когато виждаш как любимия руши себе си, затиснат под похлупака на страха, на егото, на гнева и заблудите ти се иска да го изриташ тоя похлупак, за да усети и той магията на онзи миг... Искаш само да е радостен, да се смее, да танцува, да изпитва насладата на това, че е тук, че лети...
цитирай
5. анонимен - ТИ СИ ВИНОВЕН ЗА ВСИЧКО!!!!!!!!...
13.11.2010 13:18
ТИ СИ ВИНОВЕН ЗА ВСИЧКО!!!!!!!!!!!!!
цитирай
6. amrita - а какво е
13.11.2010 13:19
"всичко"...за мен "Нищо-то" е върховната пълнота. Добре, че съм виновна за ВСИЧКО-то, защщото то се руши ;)
цитирай
7. zdravezateb - " Мислите ли, че сте безгрешен - вината ще ви съсипва"
13.11.2010 13:45
Какво повече може да се каже?
цитирай
8. amrita - :)
13.11.2010 13:50
осъзнаете ли, че грешите, тя ще ви окрилява :)

Това, че си разбрал/а посланието ми е радост за есеиста в мен :) Благодаря!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: amrita
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1833124
Постинги: 1583
Коментари: 3804
Гласове: 5980