Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.12.2010 00:44 - Птицата Роджър
Автор: amrita Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2004 Коментари: 5 Гласове:
7


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Днес си стоя пред офиса с една колежка и пием кафето си, когато тя забеляза едно пиленце в преспите. Много странно изглеждаше и много жален вид имаше - едно малко кафяво петънце, пропаднало в 20 сантиметровата преспа. Замотах го в шала и после го затоплих. Сега е зад мен в един импровизиран кафез, а котките просто пощуряха. Но след като сериозно обсъдихме въпроса, че все пак Роджър може и да остане за зимата се успокоиха малко. Котаракът ми ме изумява. След няколко неуспешни инвазии да обсади кафеза, сега лежи отсреща и ако Роджър шавне започва само да мяуче, сякаш ме вика да видя какво се случва.
Роджър има изумително здрава човка - днес ме ухапа, гадината.
Тъй като много се чудех какво е птичето. За пола съм категорична - такова арогантно поведение и такъв болен блясък в очите жена не може да има. Та намерих няколко форума на любители птицевъди и описах Роджър. Оказа се, че е черешарка - защитен от закона вид. Съветът е да се обадя в РИОСВ.
Сега ми е много любопитно какво ще се случи..дали ще се погрижат за мъника? Защото той определено не е щастлив при мен, а едва се справих да му намеря костилкови плодове, които така и не опита. Но от друга страна просто да го пусна в градски условия - значи да го обрека на смърт чрез премазване.
И сега направо не зная какво да го правя Роджър...а е толкова красив. Негови снимки нямам, но ще ви кача от интернет на други черешарки.

Та...някой ако иска да отглежда Роджър (пише, че се отглеждат като декоративни птици) да се обади. Предполагам, че си има процедури, при които и подобни зашитени от закона животинки могат да станат част от дома. Не го знам дали пее - само в началото издаваше странни стонове (като приглушени писъци), но това още като го гушнах. Сега гък не издава.

Днес приключенията на Ами определено са птичи... Утре ще ви кажа и какво са ми казали от Инспекцията - да видим дали в България поне една институция си върши работата.

ето и снимки
image

image

image



Гласувай:
7



Следващ постинг
Предишен постинг

1. pevetsa - Вече си го приютила, това е добре, ...
28.12.2010 03:24
Вече си го приютила, това е добре, ако никой не откликне, то просто нямаш избор, ще си те хапе по малко до пролетта ...
цитирай
2. amrita - това с хапането - не е проблем
28.12.2010 03:31
проблема е, че аз не съм костилка...въобще не си помисля да погледне храната и водата...само се чуди как да се измъкне. Своенравна животинка. Преди малко се борихме с един капкомер - да му дам вода, но така и не успях да се преборя...Открих нещо важо днес - птица като си стисне човката нищо не е в състояние да я отвори.
Отдавам го на това, че сега "боледува" от новото си положение...но ако продължава да не се храни - ще се наложи да го пускам и да се надявам, че ще се справи. Пише, че когато през зимата не могат да си намерят храна влизат в поселенията на човека в опитите си да си снабдят....
Но все пак е птица...
а на "птицата и на поета - свобода им дайте да летят"
цитирай
3. amrita - и така...
28.12.2010 16:42
никой не ми отговори на телефоните, така че Роджър остава вкъщи.
Вече свикваме един с друг. Преди малко сам кацна на ръката ми...но е много войнствен - което се оказа добре, защото като си отвори човката да ме хапе и му бутам храна и вода. Последния път се почуства прецакан и надигран ;)
Започна да се храни сам и се радва на топлината. Котките свикнаха, че ще има птица вкъщи, а плюшенето ми коте се превърна в любима дестинация. Като излети от клетката и веднага се сгушва в играчката - луда птица :)))
Мисля, че ще бъде щастлив тук. Почти целият апартамент е на негово разположение, крие се по цветята, закача се за пердетата.. Да се надяваме, че ще ми се удаде възможност да му намеря другарче, за да не е самотен.
Толкова с това включване...и все пак ако някой предлага по-добри условия за Роджър, с радост ще го дам, защото в крайна сметка отглеждам котки и с птиците съм много боса...е учим се...
цитирай
4. karambol5 - :)))))))) Много е красив :)))) И май ...
28.12.2010 16:58
:)))))))) Много е красив :)))) И май си е намерил топъл дом и някой ,който да го обича :))
цитирай
5. анонимен - Къде го намери?
14.01.2011 11:34
Къде го намери това птиче? От 30 декември при нашия офис се появи една черешарка и понеже имаме нещо като малък вътрешен двор, обикаля по прозорците и чука по цял ден на отражението си в прозореца. Една колежка се обади в Българското дружество за защита на птиците, понеже беше притеснена да не се нарани чукайки така, но оттам казаха, че няма какво да се направи, въпреки че поведението му е малко странно. Нашия пилчо също не обръща внимание на храната която му оставяме. Добре че има една череша в двора с изсъхнали череши по високите клони и се оправя. Иначе е много жив и наперен и определено създава много положителни емоции на всички в офиса...
Та жъпроса ми беше да не би да са били двойка и нашия да си търси другарчето... :-)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: amrita
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1840959
Постинги: 1583
Коментари: 3804
Гласове: 5980