Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.05.2011 22:16 - За оправданията, лъжите и тази така "благородна" бяла лъжа! И "почетното" им място в семейните взаимоотношения!
Автор: amrita Категория: Лични дневници   
Прочетен: 757 Коментари: 4 Гласове:
7

Последна промяна: 24.05.2011 22:17

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Преди време бях  започнала поредица от статии, които събрах под шапката
"Защото целият живот е взаимоотношения"

Поводът за днешната ми статия и връщането ми към въпросната поредица е това, че през последните дни се начетох на, ще ме извинявате за дръзкия израз - ПЪЛНИ ТЪПОТИИ!!!
(това около spodeli.net и публикуващите там хора, споделих ви преди няколко постинга, че се зарових да видя не мога ли да разбера нещо повечко за човека и неговата същност, но тотално се отказвам от инвазиите си там. Не мога просто! Прекалено много са :))) Но ако някой иска да "потренира" малко техники за спаравяне с енергийни вампири - горещо препоръчвам. Там са доста! Успях обаче да разбра нещо за тях - те наистина си вярват, ама толкова си вярват, че чак се убеждават едни други кое било правилно, кое не, сочат се пръст, обвиняват се, изпращат си гневни забележки. И...забравих - ВИНАГИ са прави! Поука: никога не се опитвай да убеждаваш вампира, че е вампир или донора, че е донор. Ама така ти скачат после с едни дълги обяснения, убеждавания и оправдания, че на теб ти остава само да вдигнеш вежди и да се чудиш и да се маеш колко всъщност се вземат на сериозно)

Сега ще вляза в една тема, която знам, че повдига много неприятни възгласи и сблъсква много мнения, в която съм сигурна, че ще чуя заветното (малка си..като...ще видим дали така ще разсъждаваш" и която убедена съм е една от ВАЖНИТЕ теми, които трябва да почоплим по-подробно в тези преходни времена.

СЕМЕЙСТВОТО

В въпросния сайт през една историите са за любовни триъгълници, любовници, моногамия, изневяра и т.н. И колкото повече четеш, с колкото повече живота се сблъскваш, разбираш един тревожен факт - хората постоянно избират да бъдат нещастни и да търпят неща, които не би следвало някога въобще да се учим да търпим. Като съзнателен участник в такъв любовен триъгълник, имах възможността да науча много за един от ъглите (тъпия):))))) Сега сериозно и без емоционални отбивки!
Имах (и това за мен беше ценното в тази несъвършена връзка) възможността да развия себе си, да се опозная и да науча много за света и хората въобще. Да учиш в движение е винаги болезнено и точно толкова прекрасно. :) Постоянно се сблъсквах със страха, с чувството на вина, със заблудите на хората, със слепотата, със зомбирането, с несъзнателните им избори и си поставих много пътища за бъдещи търсения, много въпроси, глобални въпроси от типа: Какво е накарало хората дастигнат дотук?; Къде е причината за погрешното разбиране на любовта?; Какво е превърнало хората във вампири и кое продължава да го прави? Защо хората вярват повече на заблудите си, отколкото на истината, на убежденията си, отколкото на истината, на навика си да се пазят отколкото на истината? Защо въобще, ама въобще хората не вярват на истината? Защо се е наложило оправданието в общуването и къде за бога е отишла откритата комуникация и искреността? Защо разбирам любовта като притежаване и обсебване? Защо аджаба си мислим, че имаме правото да преценяваме вместо някой друг като решаваме вместо него как ще се почувства и какво ще направи ако разбере нещо или постъпим с него по някакъв начин? Защо хората робуват на страха, на гнева и се съобразяват с измамната слава на егото си? Каква е причината да сме объркали тотално всички понятия, които сочат вътрешния ни свят?

А после осъзнах, че причините не са ми необходими, защото имам пред себе си плачевните резултати, които изискват съсредоточаване на мисълта. При малко повече желание и старание ще разберем отговорите на всички, поставени от мен въпроси, но това решава ли проблемите на настоящето - не! Станало е, светът се е докарал дотук, значи е било необходимо, значи е трябвало, значи е било за добро. Хората постоянно правят грешки  - човешко е, но е безмислено и глупаво да упорстваме в своята грешка, да я повтаряме без да видим урока, който се опитваме да си предадем и постоянно да предаваме така себе си и собственото си развитие.

Хората постоянно ме лъжат - позволявам им го! Нека си мислят, че могат да го правят, аз знам, че единственото, което правят е да лъжат себе си, че не лъжат!  Постоянно смълчават пред мен притесненията си, емоциите си, желанията си - добре! Мълчете, мислете си, че съм неспособна да ви разбера, мислете си, че мълчите страшни неща, които са ми чужди. Постоянно ме предават, съдят, нараняват - приемам го! Отвътре винаги ми е леко - демонстрациите не ме сплашват, само ме отдалечават от вас. Аз пародии  ициркове не обичам да гледам, абсурдни са ми! Но с едно единствено нещо, никога не мога да се примиря, именно когато опитват да знаят как ще се почувствам, какво ще направя, как трябва да стане нещо, какво ще реша ако ми кажат истината, защото така ми отнемат правото на свободен избор. Какво имам предвид? Отдалечих от себе си най-добрата си приятелка, на която дължа толкова много именно по тази причина, защото беше убедена, че ако утре узнае нещо, няма да ми го каже, за да не ме нарани! Дни наред я разпитвах, давах й примери, проберявах - не, тя беше твърдо убедена, че може да прецени вместо мен кое е най-правилно за душата ми! Отрязах я от живота си! Вече свикнах да го правя  -отдалечавам вампирите, да се учат на обич, да се развиват самички, да се развиват и помъдряват. Никой не може да ни научи на нещо, ако не си друснем на задника, за да го разберем най-добре! И много тежки дни идват за хората, които упорстват и се заинатяват. То си е за тях! Най-добрия начин да помогнеш на такъв човек е да се развиваш, за да може утре, ако пътищата ви се пресекат отново да са ти останали сили да го вдигнеш за яката и да му покажеш пътя пред него, а после хубаво да го изриташ отзад за летящ старт. Как ще са ти останали сили ако си се мъкнел до него и си пропадал, заедно с него?

Време да се научим да обичаме и да не отдаваме от силите си на хората, които обичаме! И от разстояние се обича - повярвайте ми, проверила съм го! И то как само се обича - безапелационно, тихо, силно, безкористно, безусловно! Има неща, които никой и никога не е в състояние да ни отнеме, защото те винаги ще са в сърцата ни! Не в спомените, на мен спомени не ми трябват, а в сърцата ни тук и сега!

Никой, абсолютно никой няма правото и не би следвало да си го позволява ако наистина обича да те поставя в неравностойно положение и да мълчи. Направих тази грешка и си получих урока! Хвана ме страх да споделя нещо, за да не загубя човека до себе си, премълчах го! Защо?Защото си мислех, че ако научи това, то ще се уплаши за себе си (малко си пада егоист, даже не малко, но...както и да е) и ще ме отдалечи от живота си. Е, както знаем за страховете - те създават условия да се сбъдне онова, от което се страхуваме и аз загубих човека до себе си.
Та поуката беше, че аз си позволих да мисля вместо другия и си получих онова, от което се страхувах, което пък в мен създаде едно обещание - оттук насетне никога да не си позволявам да преценявам вместо другия. Защото много ме боля... а аз вече никога не искам да ме боли. Стига ми толкова! Достатъчно ми беше, не искам повече!

И тъй като постинга взе застрашителни размери и който е стигнал дотук се надява скоро да има край.. продължаваме по конкретната тема в следващото включване.

Предиквиквам ви на смислена и пълноценна дискусия!



Гласувай:
7



1. pevetsa - Защото много ме боля. . . а аз вече ...
24.05.2011 22:52
Защото много ме боля... а аз вече никога не искам да ме боли. Стига ми толкова! Достатъчно ми беше, не искам повече!

Най силно обичат онези, които ги е боляло най силно!
Разбирам те Ами, минал съм през болката, и зная как се чувстваш.
цитирай
2. amrita - Знам, Алекс!
24.05.2011 23:16
Имаше една стара мъдрост, която имах удоволствието да изпитам на собстен гръб!

Любовта е толкова голяма, колкото болката! Аз от болката умрях и се родих отново...можеш ли да си предсатвиш :).. Чак си позволявам малко да се гордея със себе си...

Прегръдки! благодаря! Знам точно какво означава коментара ти! Спокойно, всичко е наред сега! Много преодоляни трудности = много сила и твърдост
цитирай
3. pisatelkata - Време да се научим да обичаме и да не ...
25.05.2011 00:17
Време да се научим да обичаме и да не отдаваме от силите си на хората, които обичаме! И от разстояние се обича - повярвайте ми, проверила съм го! И то как само се обича - безапелационно, тихо, силно, безкористно, безусловно! Има неща, които никой и никога не е в състояние да ни отнеме, защото те винаги ще са в сърцата ни! Не в спомените, на мен спомени не ми трябват, а в сърцата ни тук и сега!

цитирай
4. amrita - Хареса ми есенцията,
25.05.2011 09:40
която си извлякла. Хубав ден и слънчево настроение!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: amrita
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1836653
Постинги: 1583
Коментари: 3804
Гласове: 5980