Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.05.2011 16:11 - Рейки
Автор: amrita Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1878 Коментари: 7 Гласове:
6


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Какво е рейки?

Всеки може би е чувал за рейки - нещо и си е извадил някакви представи за рейки.
Ето тук ще опитам да обясня какво представлява рейки, какви са основните принципи на рейки и как рейки помага в ежедневието, както и ще споделя личния си опит.

Рейки е живот, любов, хармония!
Рейки не е религия, не е догма, не е набор от правила. Рейки е свободата да поискаме да сме здрави. Рейки е начин за лекуване - лечение в общият смисъл на думата. Понякога последната надежда за болния е рейки.

Това е японско изкуство за лечение чрез полагане на ръце. Напълно безвредна процедура, както за лекуващия, така и за лекувания. Защо безвредна?
- Първо изключва всякакви медикаменти, които просто забавят процесите на развитие на болестта или лекуват само симптомите, които често са "натъпкани" с отровни вещества, наречени помощни и са със съмнителен произход. Аз не вярвам на сертификатите за качество, издавани на производителите на лекарствени продукти, тъй като знам за съществуването на корупцията, вратичките в закона и равнодушието на онези, които печелят пари на чужд гръб. Не малко са оплакванията и подадените сигнали за некачествени лекарствни продукти, които след това по най-бързия начин се изтеглят от търговската мрежа.
- Второ рейки не натрупва енергия, системата за полагане на ръце е основана на правилното циркулиране на енергията ки (или ци), която е жизнената енергия, течаща в нашите енергийни центрове, наречени чакри. А "рей" е божественото съзнание, мъдростта, идваща от Вселената. Така рейки е онова, което съединява небето и земята, където тялото се намира във функцията си на проводник. През нас протича тази енергия, за да отпуши негативни наслоявания в енергийните ни центрове, без да се натрупва. Както знаем натрупването на енергия, разболява лиността и я изпълва с егоизъм, лакомия и желание за власт, които развиват енергийния вампиризъм и са предпоставка за сериозни болести и проблеми. "Лечителят", онзи, който полага ръцете си не използва своя енергия, той само помага за правилното протичане на енергията и следи "нивото" (състоянието) на енергийните центрове. Така рейки изключва всякакво вътрешно вмешателство и налагане на чужда воля.

Доказателства за древността на рейки, откриваме още в Библията. Всеки знае как Иисус е лекувал с ръцете си, същото се отнася и за Буда. Ако трябва да боравим с цифри - преди повече от 3000 години. Но съвременната система за лечение е разработена от д-р Микао Усуи и в последствие е доусъвършенствана от д-р Чуджиро Хаяши, а за разпространяването на рейки на запад заслугата е на една жена, хавайка от японски произход - г-жа Хауайо Таката. През 1972-1980 тя объчава 22-ма рейки мастери, които разспространяват рейки по целия свят.

Днес на Запад Рейки се разглежда преди всичко като форма на съвременна терапия - безопасна, деликатна, неагресивна лечебна техника с полагане на ръце, която използва духовна енергия, за да лекува физически заболявания. Но тя е нещо много повече от физическа терапия. Рейки е система за балансиране, лекуване и хармонизиране на всички аспекти на личността - тяло, ум, емоции и дух - осигуряваща релаксация и чувство за благополучие.

Смисълът на рейки е лечението в неговото всеобхватно значение - лекуването на физическите, емоционалните, психологическите и духовни аспекти на личността, позволяващи на човека да се превърне в свят-индивид.

Не забравяйте личното участие!
Без съзнателното участие на човек, никакъв лечебен процес не би имал необходимия резултат. (Ако се замислим и с хапчетат е така, не можем само да се тровим с антибиотици, а да не искаме да оздравеем и да очакваме добри резултати)

Рейки включва и няколко етични "правила", които помагат на човек по пътя му към пречистване и оздравяване

- Точно днес избирам да не се ядосвам и тревожа
- Точно днес ще съм благодарен на всичко
- Точно днес ще се изпълня с лбов и състрадание
- Точно днес ще бъда честен и добър

Мисля, че всеки мастер преобразува тези "правила" (ето и колко са правила тогава ;), както му подскаже вътрешната потребност.

Ако сте решили да опитате рейки - все пак внимавайте и докато търсите своя учител, помнете, че рейки не е религия, не е догма, не е налагане. Тя е взаимопомощ, състрадание и любов. Бъдете благодарни, заплатете сеансите си, но аз не мога да призная хора, които определят точна сума за тях или отказват да ви помогнат ако нямате пари. Внимавайте! ;)

Личният ми опит!
Тя беше слънце! За първи път, когато я видях си помислих, че гледам дете  - лицето й светеше. Разтвори широко вратата и ни понакини вкъщи. Настанихме се в съвсем обикновена стая, в която се живее - нищо фрапанстно, специално и т.н. Имаше много цветя, а после разбрах и че е подредена по фън-шуи (до преди това не се интересувах от подобни работи) имаше много икони, статия на буда, всякакви животинки :) А от телевизора се чуваше сръбска музика :) Започнах да вадя ироничната усмивка, но нали бях отишла.. Седнах на един стол и тя сложи ръце на темето ми, след малко ме попита виждам ли някакъв цвят и какъв. А сега де? Пред очите ми се кълбяха някакви неща, ама си беше сиво - опитах да обясня, колкото е възможно по-добре. Тя смъкна ръцете си, едната сложи на тила ми, а другата на челото... хора, помислих, че ще ги допре ей сега, много странно усещане е и под ръцете й започва да жъжи, пак ме пита дали виждам цвят и аз пак обясних странните розовосиви кълба, които виждах. Тя продължи на долу, едната ръка беше на шията, другата на врата, пак загряване и ме попита отново за цвят - "синьо-зелено" отрязах категорично аз, защото вече бях видяла цвета и само чаках да ме пита, за да се похваля, че и аз го мога :)) Цялото "пипане" продължи около половин час и после ни изпрати, каза ми да дойд пак и ми каза да си повтарям, че точно денес няма да се ядосвам, даде ми някаква мантра (въобще не знаех какво да я правя и дали някога ще успея да я запомня), посъветв ме да се разхождам често в природата и да отида пак следващата събота.
След около половин час, седнах на една пейка и не можех да стана, краката и ръцете ми натежаха, главата ми сякаш кипеше, чувствах се отмаляла, гадеше ми се и започнах да плача. Тогава си казах, че тая вещица нещо ми е направила и никога повече янма да се подведа и да ходя при такива жени, хубаво си знаех, че не се занимавам с подобни глупости...
Но отидох пак1 И пак! После онова прилошаване го нямаше, а когато си тръгвах от тях, сякаш не стъпвах по земята. Започнахме и упражнения вечер, тя ми изпращеше енергия по финните телца, учеше ме на основни понятия, даваше ми няаккво работа и все повтаряше "Обичам те, твори се!" Приех нещата много сериозно и започнах усилена работа, съзнателна, запознах се после с много хора, както и намерих тук в блог.бг свой духовен брат, който ми помогна в следващото стъпало, започнах да разбира, да сглабям пъзела...оздравях! :)))

Сега? Сега всеки ден се изпълвам с благодарност и любов, състрадание и надежда, с вяра и сила. Всеки ден отделям време за медитация или пък просто танцувам и споделям познанията, до които съм стигнала с всеки, който иска да чуе или прочете, защото знам, че не бива да пазим ревниво информацията, до която сме стигнали и защото искам всички да бъдат здрави и щастливи!

Обичам ви!






Гласувай:
6



1. galatceq - :) Мерси за хубавия разказ, Амрита ! ...
29.05.2011 21:46
:) Мерси за хубавия разказ, Амрита ! Има нещо показателно за мъдростта , която е постигнал Микао Усуи : В началото на своето спускане от планината, Усуи бил поразен колко добре се чувства след дългите пости и липсата на движение. Но слизайки от свещенната планина се спънал в един корен, паднал и си наранил палеца на крака. Тогава избърсал кръвта с ръка и … кръвотечението веднага спряло, а болката изчезнала. Това било първото чудо, извършено от Усуи в този ден.

В подножието на планината той влязъл в една страноприемница. Гостилничарят, виждайки пред себе си човек в монашеско расо, изтощен и брадясъл, му предложил само чай и прясна оризова питка, защото знаел, колко е опасно преяждането след дълъг пост. Но Усуи, чувствайки силен глад, поискал пълен обяд, състоящ се от соя, ориз, риба и плодове, подправени с остър и лют сос. Изял всичко и не почувствал ни най-малко неразположение. Това било второто чудо, за този ден.

Тръгвайки си видял, че внучката на гостилничаря страда от жестока болка - имала развален зъб, от който цялата и бузка била подута. Приискало му се да й помогне и приближил дланите си от двете страни на лицето й. Болката веднага изчезнала и момиченцето, сваляйки превръзката, изтичала при дядо си и му казала: “Това не е обикновен монах!” Това било третото чудо.

Когато най-накрая пристигнал в своя манастир, Микао Усуи разбрал, че настоятеля имал тежък пристъп на артрит. Той изцелил монаха. Така двамата седнали да обсъждат по какъв начин да прилагат тази придобита способност.

Дългата медитация помогнала да се намери отговор на този въпрос и така след няколко дни, Усуи се отправил към бедните квартали на Киото, за да лекува млади и стари, принудени, поради заболяванията си, да водят мизерно съществуване. Така изминали седем години, но Усуи забелязал, че все по-често вижда познати лица. Той бил безкрайно натъжен и осъзнал, че е забравил нещо от откритието в свещенната планина.

Тръгвайки си потресен, Усуи отново се отдал на медитация и открил петте принципа на Рейки. Най-главното ще споменем сега: Той разбрал, че е забравил да научи тези хора на благодарност и да се освободят от чувството за вина, свързано с дългът, възникнал когато им е подарил Рейки. Болшинството от тези незавърнали се в обществото хора, означавало, че те не са успели да понесат чувството за отговорност. А за да се започне нов живот, първо трябва да се освободиш от дълговете и да върнеш полученото.
цитирай
2. amrita - Благодаря за прекрасното допълнение!
29.05.2011 22:31
Нека извадим тези принципи като преди това уговорим обаче следното: Принципите на Рейки в Системата на Микао Усуи за естествено лечение не трябва да се разбират като наръчник от правила. Те са призив да анализираме внимателно и цялостно своето поведение и да се откажем от безполезните навици. Предназначението на принципите е да ни провокират и стимулират да се замислим по-дълбоко за своя живот. Те са коани (духовни загадки), помагащи да се освободим от рационалния ум, който иска винаги да контролира всичко до най-малката подробност, но в действителност знае малко за истинския живот. Те оказват неоценима помощ за практическия подход към Рейки.
Зад всеки от принципите се крие мъдрост и загадка, до които всеки съзнателно може да достигне. Принципите не трябва да се разбират и следват дословно.
А ето ги итях:

Точно днес не се ядосвай.

Точно днес не се тревожи.

Точно днес бъде благодарен.

Точно днес работи усилено.

Точно днес бъди добър с другите.
цитирай
3. amrita - И пак да повторим нещо
29.05.2011 22:38
Ако ви искат пари..работата намирисва!

Да се отплатите за лечението си, да сте благодарни като свършите услуга или подарите нещо с искрено желание, или като изберете да се обучите в рейки - ок.
Но да ви кажат: един сеанс струва 20.00лв. - хващайте се за якичкитесами и се омитайте оттам :) за да не захранвате с енергията си разни шарлатани.

И на това: Колкото дадеш! И на него нямайте вяра, защото пак се търгува..а рейки е вземане и даване, за да бъде успешно и пълноценно. И един истински учител и лечител знае това!

цитирай
4. divna8 - Точно днес не се ядосвай. Точно днес ...
29.05.2011 23:53
Точно днес не се ядосвай.

Точно днес не се тревожи.

Точно днес бъде благодарен.

Точно днес работи усилено.

Точно днес бъди добър с другите.

*********************************************
ПРИНЦИПИТЕ на РЕЙКИ трябва да са написани в сегашно време,
като се избягват частиците за отрицание и бъдеще...
ТОЧНО ДНЕС, ТУК И СЕГА, АЗ СЪМ...
На моите ученици аз предлагам този техен вариант:

ТОЧНО ДНЕС СЪМ ХАРМОНИЯ...

ТОЧНО ДНЕС СЪМ СПОКОЙСТВИЕ...

ТОЧНО ДНЕС СЪМ БЛАГОДАРНОСТ...

ТОЧНО ДНЕС РАБОТЯ С ЛЕКОТА...

ТОЧНО ДНЕС СЪМ ДОБРОТА...

Дивна8 /рейки-учител/
цитирай
5. amrita - Мисля, че всеки мастер преобразува тези "правила" (ето и колко са правила тогава ;), както му подскаже вътрешната потребност.
30.05.2011 00:35
:))
Благодаря за предложението, дивна!

Може би превода на български е наложило използването на отрицателната частица. Не зная дали е от съществено значение, може би отричането на гнева и тревогата можем да разгледаме като необходимо пречистване. Днес аз съм хармония - звучи много мощно, но не е ли малко далечно?
Твоите ученици как възприемат "загадките" на тези принципи?
цитирай
6. karambol5 - Мисля, че и двата начина са правилни ...
30.05.2011 09:36
Мисля ,че и двата начина са правилни и човек може да ги прилага в зависимост от това как се чувства .
Имало е случаи , в който отрицанието при мен е вършило много добра работа .
Идва обаче един момент , вкойто единствено правилното е ТОЧНО ДНЕС , ТУК И СЕГА и АЗ СЪМ .Това човек може и сам да го усети . Когато е готов , ще бъде ;)
ПОздрави за споделеното :) Минал съм през всичко това и занм колко ми е било трудно в началото ...в момента АЗ СЪМ :)
цитирай
7. amrita - Благодаря, Карамбо!
30.05.2011 12:12
Да, намирам логиката на това. Ако веднъж отричането ти помага да отхвърлиш емоционалния боклук и да се пречистиш, после затвърждаването донастройва и хармонизира.
Да, и на мен ми беше трудно в началото, когато старите възгледи се рушат и се сменя фокуса...някак си се чувстваме неориентирани, но после малко по малко всичко си идва на мястото, докато не се разкрие пред взора ни оная съвършена завършеност и цялост на света и не достигнем до Истината.
Прегръдки!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: amrita
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1840902
Постинги: 1583
Коментари: 3804
Гласове: 5980