Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.04.2013 00:45 - Срещи
Автор: amrita Категория: Лични дневници   
Прочетен: 637 Коментари: 0 Гласове:
4

Последна промяна: 12.04.2013 00:45

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg


Това е една колекция от стихове, посветена на хора, с които ме е сблъскъл пътя ми. И те са оставили така силно впечатление в  мен. Защо поисках да запазя вечен образа им като ги запаметя в стихове? Защото такива хора носят в себе си ценности, живеят ги и си заслужава да ги срещнем, да ги познаем, да се научим.
И може би, защото в очите им по най-необикновен начин се сливат болката и надеждата.
Може би, защото въпреки всички, на инат на всяка житейска буря, те са усмихнати, слънчеви и искрени в своята обич към живота.

Запознайте се с моите герои
(тук помествам само два стиха)


Човекът с половин сърце
На Иван

Малко луд, по малко смешен
в залеза на живота си.
Приятелите му:
един питбул, една котка
и едни камъни,
от които се опитва да
направи църква.
Слаб като сянка,
с гъста брада
и изцапани от боите ръце
(Рисува икони)
по малко спи,
и почти не яде
да има за кучето, котката
и за храма.
Много беден,
безмерно богат
той раздава, раздава
на хората.

Половината му сърце е мъртво -
някаква лекарска грешка
му е отредила
да стане на камък,
да стане мъртъв -
опълчил се е.

С половин сърце живее днес,
по чудо сякаш оцелява.
Почти не спи, не яде
да има за кучето, котката
и за храма.

Дива роза
На Пепа

Тя има мъжко име и мъжки маниер
и за да изхрани децата си,
и за да ги изучи
по цяла зима с мъжете
е рязала и е товарила дърва.
Тя има мъжки ръце с вече мъжка сила,
а езика й е груб, почти циничен
(научила се е - да оцелее)
и понеже някога мъжът й я е бил,
и от това няма и зъб във устата си
много се пази от хората.

Днес ми се усмихна плахо,
с най-нежната усмивка на очите,
с най-нежното очарование на душата.
И като дива роза,
оставена на произвола
тя разцъфна пред погледа ми.
Една жена със мъжко тяло вече,
която носи много преживяно във очите си,
с един спокоен жест,
с усмивка - зов за обич
се превърна сякаш в миг,
в най-красивата жена,
която виждала съм досега



Гласувай:
4



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: amrita
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1840897
Постинги: 1583
Коментари: 3804
Гласове: 5980