Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.06.2013 01:25 - Какво е да си силен?
Автор: amrita Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2463 Коментари: 2 Гласове:
12


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Днес дълго си мислех какво означава да бъдеш силен човек и не съм сигурна, че стигнах до най-верния отговор, всъщност не съм сигурна, че такъв съществува.

Понякога сядам вечер със звездите и през ума ми минават всички неща, които съм страдала. В подобни мигове се чудя как въобще са останали сълзи да ги плача, а още по-чудното откъде имам устрем за нови усмивки, вяра и мечти.

Толкова много нещастия...трябваше да направят сърцето ми безчувствено, умът хладен. Трябваше да съм претръпнала. Ала не е така - все още много силно преживявам всяко раждане и умиране, всяка дума и постъпка, своите и тези на хората. Все още силно усещам как се движи кръвта ми и пулсира в сърцето ми живот и порив за още живот.

Малко са онези, които са виждали сълзите ми. Доверявам тъгата си само на избрани сякаш, на онези, които знам, че като мен силно преживяват света и имат здравината да я издържат. Другите щадя от товара й. Може би е жестоко или егоистично, но си мисля, че приятелите са затова - да разделят болката, за да бъде тя по-лека и да умножават щастието, за да бъде то по-голямо.

Но това ли е да бъдеш силен човек?

Имаше една мисъл, че не е важно дали си паднал, а дали си събрал сила да се изправиш отново. Мисля си днес, тази сила за изправяне, не е ли просто вяра и надежда, и любов. От онази любов към всичко и всички, към самото движение, към самото живеене.

Изправяла съм и се моля занапред да продължа да го правя. Станала съм като каучук..всеки път се изправям все по-бързо, но не и по-безболезнено. Не претръпвам.
Силно умирам и силно се раждам, за да преживявам пак силно, до край всеки следващ дъх. Защо? Без причина. Не защото няма, сигурно има, но нямам необходимост да я знам, стига ми това движение, което значи живот и вяра.

Това ли е да бъдеш силен?
А белезите? Тези много и грозни белези? Някога са били символ на мъжество и благородие. Някога са били на почит. По белезите определяли колко е смело сърцето на някой, колко е силен и издръжлив. Хората обичали своите белези, показвали ги, гордеели се да ги носят.

Но онези били от мечове, от стрели...моите са в очите и в недодяланите стихове. Моите не са повод за гордост, а солени усмивки в мигове на умълчаване.

Това ли е да бъдеш силен? Не зная! Понякога си пожелавам никога да не се беше налагало да узнавам.

Защото всъщност онова, което искам е да бъда слаба. Слабите ги прегръщат, целуват ги в челото и се стремят да направят делника им малко по-ведър. За силните няма внимание и тревога - те нали са силни, ще се справят. За силните има самота и товари, отговорност и може би някаква вяра.

И въпреки всичко това, което са прикачили на плещите им, силните знаят как да се изправят..и го правят. Защо? Не им е нужна причина, стига им вярата, а товара приемат за подарък. Това е!

Днес аз не искам подаръци...днес искам да бъда слаба, да се оставя на порива на вятъра и той да ме нноси в света, където си пожелае. А после си спомням дълга си и си казвам: Нямаш право!

Пак ще се изправя...до следващата рана. Още един белег в очите, още нещо в душата. Още малко самота и тъга. Ще се справя. Само трябва да не забравям да дишам.



Гласувай:
12



Следващ постинг
Предишен постинг

1. chichstefcho - ....
12.06.2013 16:04
Силните хора могат да се открият само на места, където има ужесточена съпротива против тях :)
цитирай
2. ivoki - Никога не забравяй, че имаш прия...
12.06.2013 21:09
Никога не забравяй, че имаш приятели , на които им "пука" за теб.......
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: amrita
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1840877
Постинги: 1583
Коментари: 3804
Гласове: 5980