Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.12.2014 00:34 - За границата между приятелството и любовта
Автор: amrita Категория: Лични дневници   
Прочетен: 792 Коментари: 0 Гласове:
5


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 Днес ме попитаха къде е границата на приятелството, къде свършва то и започва любовта?

Но аз не зная отговора на този въпрос, защото много отдавна съм отрекла съществуването на граници изобщо. Те ограничават нещо или някого, поставят знак стоп, казват, че нататък е невъзможно, но без да казват защо. Стоят там някъде в пространството като строги надзиратели и непрестанно бдят да не вземем да си помислим, че сме свободни. Да не вземем случайно да го осъзнаем, да видим цялото безсмислие на съществуването им.

Къде е границата между приятелството и любовта?! Та нима такава граница бива възможна. Нима е приятелство онова, в което няма любов и е любов онази, в която няма приятелство? Тук е редно да отворя една скоба и да кажа, че когато мисля за любовта като чувство или по-скоро за нея като енергия, аз изключвам светските й прояви, изключвам похотта и притежанието, както и нейната институционална обусловеност.
Говрейки за връзка между двама, аз нямам предвид обвързване, а свързане. Защото разлика има и тя е огромна.

Много често в блога си, съм опитвала да дам дефиниция на приятелството и на любовта. И ако трябва да го кажа с малко думи, ще кажа, че и двете са приявление на едно и също, на обичта, която изгражда сърцата ни и която в крайна сметка ни прави хора.

Не, няма граница. За мен, през моите очи и възприятия, в моя свят, граници няма никакви. Такава не съществува и между приятелството и любовта, защото в същината си те са едно и също - нежност, грижа, безусловност, топлина, закрила...обич.

Може ли да има приятелство между мъж и жена? може ли да има истинска любов между двама мъже или две жени? Да, може! Защото ние първо сме безполови, първо сме хора, защото сърцата ни нямат полови белези.

Да, може! Но дали го можем...е, това вече е съвсем друг въпрос и зависи от съвсем други неща.



Гласувай:
6



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: amrita
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1836638
Постинги: 1583
Коментари: 3804
Гласове: 5980