Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.08.2014 16:44 - Господарят на сънищата
Автор: christof Категория: Изкуство   
Прочетен: 5229 Коментари: 7 Гласове:
11

Последна промяна: 25.01.2020 14:26

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
           В предишни мои публикации, в не много строен ред, съм ви представял различни художници, най-вече от епохата на Ренесанса, като съм се изказвал твърде неласкаво за една голяма част от съвременните течения в изобразителното изкуство. Разбира се, изкуството е безгранично също толкова, колкото е безгранично и човешкото въображение, да не говорим за съвременните технологии, които дават огромни възможности и на най-некадърните и калпави "творци" да продават безвкусните си, некадърни  "шедьоври". Но, както казват - за всеки влак си има и пътници. За тези, които не са наясно за какво говоря, нека да посетят този мой постинг и може и да им се изясни.


christof.blog.bg/zabavlenie/2014/07/28/edin-priiaten-mladejki-spomen.1284640

           Та, в настоящия постинг искам да се абстрахирам от моята слабост - ренесансовото изкуство - и да ви представя една друга моя слабост - сюрреализма. Ще видите творбите на един художник, останал в историята като един от големите сюрреалисти.

           Т
ой е белгиец и е един от най-именитите и продуктивни художници на XX-ти век. Това, разбира се, се дължи и на факта, че е бил дълголетник - умира на 97-годишна възраст. Името му е Пол Делво и творбите му продължават и до днес да омайват и хипнотизират почитателите на голямото изкуство. Въпреки, че е силно повлиян от бащите на метафизичните и сюрреалистични арт-течения в началото на миналия век, като Джорджо ди Кирико, Жоан Миро и Рене Магрит, лично мое мнение е, че Пол Делво създава свой собствен, неподражаем фантастичен, омагьосващ сетивата свят на странна еротика, съчетана или пренесена в една антична панорама от несъществуващи вече древногръцки или римски градове, където класически богини се излежават блажено по средата на каменни площади, обляни от мека лунна светлина или голи хора, разхождащи се като хипнотизирани из нощни паркове, жени-дървета, както и трамваи и влакове, като че ли появили се от нищото.
           Да, за разлика от агресивните, плашещи и мрачни творби на другия гигант в сюрреализма - Салвадор Дали - картините на Делво са омиротворяващи произведения на изкуството, излезли сякаш от нечие фантастично съновидение и аз ви предлагам в този неделен следобед да се насладите на някои тях.




image


image


image


image


image


image


image


image


image


image


image


image


image


image


image


image


image


image


image


image


image


image


image


image


image


image


image


image


image


image


image


image


image


image


Понеже картините на Делвт наистина са много, ще спра дотук, като ви представя една от любимите ми негови творби, озаглавена "Самота".
image




           Това е засега, скъпи съблогери. По-нататък, в друг постинг, ще ви представя още от фантастичните творби на този художник.
           Пожелавам на всички спокоен финал на седмицата и успешно начало на следващата!



Гласувай:
13



Следващ постинг
Предишен постинг

1. getmans1 - Ех, стария материал си е ..... материал !!!
17.08.2014 20:18
Къде сега такива триъгълници, малко останахме ценителите.
цитирай
2. tera - Честно казано,
17.08.2014 20:40
нищо агресивно, мрачно и плашещо не виждам в творбите на Дали.
Миналата година в Мадрид посетих общата му изложба в галерията "Рейна София", после тази изложба обиколи почти цяла Европа, защото съм я засичала и в други градове.
Лично мен Дали ме кефи, както и други сюрреалисти, но г-н Делво не е между тях. Не съм му виждала творбите по големите европейските галерии или не съм се загледала, но определено няма да му стана фен. Въпрос на вкус. :)
цитирай
3. enjoy6 - Наистина фантастичен свят!
17.08.2014 22:04
Благодаря за насладата!
цитирай
4. blackpredator - Сфинкс също има хубав постинг по темата
17.08.2014 22:24
http://sphinx.blog.bg/izkustvo/2009/07/23/siurrealizym-erotichniiat-sviat-na-pol-delvo.368718

Допълвате се чудесно.

пп Виж го тоя шпендел гетито @1.
За него сичкото триъгълно е баница..
цитирай
5. ramone - Хубава тема!
19.08.2014 10:26
Аз не съм голям фен на движенията в изкуството от края на Първата световна - в тях има повече скандал, революция и ентусиазъм, отколкото идеи. Тезата "изкуство заради самото изкуство" ми допада, но ентусиазма бързо свършва и поради това, идеите не се доразвиват.
Сюрреализма, като че ли, е най-интересното от тях, но единственият който го доразвива и му придава някаква завършеност и смисъл е Бунюел (поне според мен).
Като цяло, сюрреалистичната живопис - разполагане на фигури с взаимноизключващ се контекст ми е някак преднамерено, хаотично и самоцелно. Дали не е лош, но някак не ме грабва. Много ми е комерсиално преекспониран некакси. Но пък е възможно и да съм предубеден.
Според мен, най-добрият сюрреалист се е появил стотина години преди появата на сюрреализма.
Имам предвид, разбира се Гоя и по-специално втория му период и специално графиките.
Делво и аз не бях го чувал досега. Някои от картините са рисувани в стила на Дали.
Освен последната картина, ми харесаха още няколко, но за останалите важи това, което казах по-горе.
Но пък то нормално де - не може само шедьоври да се правят. Пък и както казваш изкуството е безгранично.
Поздрави
цитирай
6. tili - Благодаря
19.08.2014 15:03
за удоволствието! :)
цитирай
7. born - Впечатляващ майстор на изобраз...
22.08.2014 15:24
Впечатляващ майстор на изобразителното изкуство ! За съжаление си оказва, че съм го пропуснал досега. Но човек едва ли може да знае за всичко. Благодаря за удоволствието, което предложихте.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: christof
Категория: Забавление
Прочетен: 792722
Постинги: 130
Коментари: 2502
Гласове: 3898
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031