Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.10.2010 14:36 - Лисица в джоба ми
Автор: amrita Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1557 Коментари: 6 Гласове:
3

Последна промяна: 07.10.2010 14:39

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Протягам ръка, за да стигна звездите,
малко ми трябва... ей сега...
Хей, ще ме повдигнеш ли?
Лисано с дълга опашка
и дръпнати, сълзливи очи.
Има нещо в теб,
има нещо нежно и добро, нали?
Ще ми помогнеш ли малко?
Аз... тези звезди са толкова сладки!

"Хм! Всяка нощ опитвам да ги стигна.
Не стават ни за ядене, ни за украса!
За какво са ти? Неправилен фокус!
Гледай в краката си да не се спънеш
пък звездите остави на космонавтите
и астролозите, както и онези железни машини,
които толкова приличат на птици!
Не ти трябват зведи! Те са грозни,
те са нищо не стават, даже им се смея
от своята си дупка! Кисели звезди!"

Смръщвам вежди с някаква досада:
"Малко ми омръзна да слушам
колко са неправилни моите цели и възгледи.
щом искам да стигна звездите
защо оценяваш ти моите усилия,
защо си позволяваш да оценяваш и звездите ми?
Ако ще помагаш - помагай,
ако не - скрий се от очите ми, бягай!"

Лисицата врътна своята дълга опашка:
"Разбира се, ще помагам!
Пък може и да си помисля малко
за тези твои звезди.
Ако ги стигнеш все пак
с мен дали ще ги споделиш?"

"Лисано, глупава лисано,
та аз на всеки по звезда ще дам,
за да е светло в сърцата,
за да има една вечножива светулка
на всеки, на всеки в душата.
Почти ги достигам, само ме бутни малко!"

Протягам ръка! Ето! докоснах една!
Тъй са топли лъчите й,
как ще сгрява хората?
"Сега! лисано, сега!"

И лисана ме бутна...
в пропастта.


Тагове:   лисица,


Гласувай:
3



1. анонимен - Не съм съгласна с такова виждане за ...
07.10.2010 14:52
Не съм съгласна с такова виждане за лисана.

Това са стари, неверни измислици.

Съвременните лисани са по одухотворени, понякога плахи и недотам закачливи.
цитирай
2. amrita - :)
07.10.2010 14:58
доста повърхностен прочит (е, на един може би повърхностен текст)
цитирай
3. анонимен - Днес съм с повърхностната яркост ...
07.10.2010 15:12

Днес съм с повърхностната яркост - астрономическа величина :)

Текста е изключително добре оформен.
цитирай
4. amrita - Съжалявам
07.10.2010 15:15
ако ти е "прозвучало" грубо!
Просто не изповядвам идеята, че трябва да си мерим светогледите. Аз с това съм съгласен, друг с това. трети ще дойде и ще каже "авторовата преценка за света е напълно абсурдна и погрешна"... пък не това е идеята на писането, нали?
цитирай
5. анонимен - :)
07.10.2010 15:17
Повърхностната яркост е астрономическа величина, която дава осветеността, създавана от обекта, на единица ъглова площ[1]. Повърхностната яркост служи за описване на яркостта на площни обекти (галактики, мъглявини).
цитирай
6. amrita - Благодаря
07.10.2010 15:20
за урока! :) Прекрасно е, че го сподели.
(ох, заядлива съм) Съжалвам! Нещо ми куца в настроението днес.
Астрономия и литература, а? Хм! Може би има нещо...може би!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: amrita
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1840962
Постинги: 1583
Коментари: 3804
Гласове: 5980